Blog

LOUS. BACK TO THE ROOTS, ARE YOU?

14362604_1088545087881243_4131735194426810796_o
14372306_1088542654548153_8676114808189819633_o
14409521_1088543794548039_2661577567212462053_o
14435021_1088545161214569_5797840875182563438_o
14440639_1088542921214793_858312618613603112_n

Kampania wizerunkowa kolekcji ROOTS to historia o tym, co żyje w każdym z nas. Znane czy nieznane, oswojone czy też nie, w każdym jest coś do odkrycia. Życie w harmonii z naturą to jeden z najważniejszych motywów w kolekcjach LOUS. W podmiejskich trawach i łąkach, na słońcu, wietrze, oddychając pełną piersią w ciszy przyrody zaczynamy słyszeć siebie naprawdę. Wracamy do korzeni.

Nową ambasadorką marki została Malwina Wędzikowska – wizjonerka, stylistka, kostiumograf odpowiedzialna między innymi za kreacje w dużych produkcji telewizyjnych, takich jak Dancing With The Stars, The Voice Of Poland czy Top Model.

„Dla mnie Malwina to przede wszystkim kobieta w pełni zintegrowana ze sobą – mówi Sylwia Antoszkiewicz, dyrektor kreatywna marki. – Nie boi się stawiać sobie ważnych pytań, szuka odpowiedzi, nie ma w niej zgody na fałsz. Praca z nią to obcowanie z czystą, bardzo silną energią”.

Nasza fascynacja polskimi dzikimi kwiatami przypadkowo splata się z imieniem Malwiny. Malwy to piękne kwiaty, rosną dziko, mogą być hodowane jako kwiaty ozdobne, a ich płatki mają leczniczą moc.

„Praca z LOUS przy kampanii była dla mnie osobistym powrotem do siebie, do mojej kobiecości, zmysłowości, kreatywności i intuicji” – powiedziała Malwina po zdjęciach.

Autorką zdjęć jest Iga Drobisz, rocznik 1991. Mimo młodego wieku ma na swoim koncie współpracę z takimi magazynami jak L’Officiel, Marie Claire, Rolling Stone, Amica czy Wysokie Obcasy, a to tylko niektóre z nich. Iga jest samoukiem – eksperymentuje z fotografią od trzynastego roku życia, a jej pierwsza autorska wystawa odbyła się tego lata.

„Marzyłam o współpracy z Igą od dawna. Trudno nam było zgrać kalendarze, Iga pracuje głównie za granicą. Czekałyśmy prawie dwa lata, ale było warto!”- mówi Sylwia Antoszkiewicz. – „Sposób w jaki Iga pracuje z modelką i światłem jest dla mnie odkryciem. Nigdy wcześniej nie widziałam takiej wymiany”.

Dla Igi współpraca z LOUS to również powrót do korzeni. To jej pierwsza kampania w rodzimym kraju.

LOUS jesień-zima 2016/2017

rba_mg_3086_feed
rba_mg_3304_feed
rba_mg_3322_feed
rba_mg_2922_feed
rba_mg_3215_feed

Kolekcja ROOTS eksploruje zakorzenienie nas w historii, ale i historii w nas. Podobnie, jak rośliny zapuszczają korzenie, aby żyć, tak ludzie funkcjonują w kontekście swojej własnej historii i otoczenia. W naszym umiarkowanym klimacie od wieków istnieją rośliny, których często nie zauważamy, nie znamy ich nazw, nie wiemy gdzie jest miejsce ich występowania, jakie są ich właściwości lecznicze, a już na pewno nie wiemy, które z nich są gatunkami zagrożonymi. Ich urokliwe nazwy i znajome kształty to kwintesencja przyrody tego regionu. W naszej medialnej codzienności przesiąkniętej wizerunkami egzotycznych roślin, warto sobie przypomnieć jakie cuda skrywają nasze łąki, brzegi rzek i zbocza gór.

W LOUS chcemy dzielić się z Wami ideą życia w harmonii z otaczającym nas światem, także światem natury. W kolekcji ROOTS, zwracając się ku światu roślin, chcemy pokazać ich siłę w czasach szczególnego zagrożenia. Zacznijmy je dostrzegać, to dzięki nim możemy czerpać radość z życia w świecie takim, jaki jest teraz.

Moda pełna światła. LIGHTS / wiosna-lato 2016

LOUS_kolekcja Lights_SS2016 (2)
LOUS_kolekcja Lights_SS2016 (18)
LOUS_kolekcja Lights_SS2016 (16)
LOUS_kolekcja Lights_SS2016 (30)
LOUS_kolekcja Lights_SS2016 (23)
LOUS_kolekcja Lights_SS2016 (12)
LOUS_kolekcja Lights_SS2016 (21)
LOUS_kolekcja Lights_SS2016 (24)
LOUS_kolekcja Lights_SS2016 (26)
LOUS_kolekcja Lights_SS2016 (1)
LOUS_kolekcja Lights_SS2016 (28)
LOUS_kolekcja Lights_SS2016 (5)
LOUS_kolekcja Lights_SS2016 (3)

„Tam, gdzie mieszkam, na dalekiej północy Szkocji, kwestia światła jest centralną osią każdego dnia” – wyznała kilka lat temu w swoim expose „The Question Of Lights” Tilda Swinton, muza awangardowych artystów, niegdyś modelka, przyjaciółka Davida Bowiego i organizatorka pokazów filmów niezależnych.

Sylwia Antoszkiewicz, CEO i dyrektor kreatywna marki LOUS, w kolekcji LIGHTS inspiruje się słowami Swinton i za namową brytyjskiej, nazywanej muzą dwuznaczności aktorki przekracza dotychczasową strefę komfortu LOUS. Wychodząc od prostych elementów szuka w ubraniach metaforycznego światła, kobiecości, niejednoznaczności.

„Tilda Swinton w swojej przemowie „The Question Of Lights” wygłoszonej w Galerii Rothko w Teksasie porusza tematy związane z życiem, sztuką, kinem, ale też wychowaniem dzieci i rolą kobiety we współczesnym społeczeństwie. Wybitna aktorka, wielokrotnie doceniana za oryginalny styl, opowiada o poznawaniu natury świata i światła za pomocą siedzenia w ciemności. O ryzyku, jakie trzeba ponieść wychodząc ze strefy komfortu. Ja to ryzyko poniosłam. Czuję, że dojrzałam do tego, żeby zaufać swoim decyzjom. Dlatego w tym sezonie, wychodząc od niezmiennej prostoty LOUS, otworzyłam się na kontrastowe printy i odważne konstrukcyjnie krawiectwo, które pozwala nosić ubrania z kolekcji LIGHTS na wiele sposobów”.

Kolekcja LIGHTS to próba odpowiedzi na pytanie, czego do życia we współczesnej, wielkomiejskiej dżungli, potrzebuje kobieta. Dlatego LIGHTS to opowieść wielowątkowa, w której występują sukienki, płaszcze, topy, spodenki, a nawet, pierwszy raz w historii marki, luźny w kroju garnitur z granatowego jedwabiu z bawełną.

„LOUS wyrasta z prostoty i z filozofii miejskiego Zen, czyli poczucia, że wszystko, co nas otacza, wpływa na komfort naszego życia. Kiedy projektowałam LIGHTS, dużo czasu spędzałam w domu, w otoczeniu pokaźnej kolekcji sukulentów zwożonych do miasta z dalszych i bliższych podróży. Zrozumiałam wtedy, jak ważny jest ten mój domowy las, hodowany w samym środku Muranowa i liście, których zieleń działa na mnie kojąco. Tak powstał pomysł na nadruk z sukulentów wykonany wspólnie z młodym poznańskim artystą Radkiem Janowskim, a także koncepcja sesji zdjęciowej w ogrodzie botanicznym w Powsinie”.

Twarzą kolekcji LIGHTS jest Milena Gawryluk, która ma na koncie sesje dla ELLE czy K MAG. „Na sesji panował spokój i cisza, ale też pewnego rodzaju kontemplacja. Całą ekipą cieszyliśmy się, że mogliśmy na chwilę porzucić zwariowane tempo stolicy i zanurzyć się w podmiejskiej zieleni” – tłumaczy Magdalena Łuniewska, autorka zdjęć do kampanii.

„Światło to główny bohater kolekcji i sesji zdjęciowej. Bez światła nie moglibyśmy żyć. Nie zachodziłaby fotosynteza. Bez światła nie rosłaby moja kolekcja sukulentów. Światło, szczególnie to wewnętrzne, jest motywacją i inspiracją. Jak podkreślała w swoim expose Tilda Swinton, człowiek jest z natury sprawiedliwy, dobry i wypełniony światłem. Chciałabym, aby i taka była moja nowa kolekcja LIGHTS” – tłumaczy Sylwia Antoszkiewicz.

Kolorystyka kolekcji:

  • czerń
  • biel
  • łosoś
  • granat
  • szarość

Jakości:

  • wełna
  • jedwab z bawełną
  • tkanina bawełniana
  • dzianina

Projekt nadruku w sukulenty: Radek Janowski / BEHANCE